Spôsoby na štíhla ramená

Spôsoby na štíhla ramená

Kľučky, cvičenie s činkami a možno ... zmena jedálnička? Čo nám umožní účinne vyštíhlit ramená a prečo je vhodné na to hľadať dobrú metódu?

Starostlivosťou o štíhlu siluetu sa ženy zameranú predovšetkým na vyštíhlení stehien a brucha. Zanedbávajú však pritom hornú časť tela - paže a svaly hrudníka. To môže viesť k nepekným rozdielom v postave - chudý, vyšportovaný spodok kontrastuje so zvesenými plecami. A aj keď máme túto časť tela štíhlu, len vhodné nad ňou trochu popracovať. Vytrénované, pekne vyrysované ramenné svaly je veľmi lákavý pohľad. Ale čo nám dá najlepšie výsledky?

Zanedbaná ramená sú najviac vidieť pri zdvíhaní rúk nahor. Koža, ktorá je pokrytá vrstvou tuku je nevzhľadná, tuk visí dolu a tvoria sa takzvaný "motýlik" alebo "pelikán". Ženy oveľa menej cvičia ruke, pretože sa zameriavajú na prácu nad bruchom alebo zadkom. Ale pamätajme, že krása spočíva v pomeroch a nesmie sa odpustiť cvičenia hornej časti tela. Nie je pravda, že cvičením trojhlavých svalov ramien budeme vyzerať mužne! Ženské telo sa počas silového tréningu chová odlišné. Ale ak sa vzdáme tohto tréningu, uvidíme, že na tomto mieste sa rád hromadí tuk, ktorý sa môže niekedy premeniť v ťažko odstrániteľnú celulitídu.


 

Aký druh cvičenia si vybrať?

Cvičenie v posilňovni je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako sa vysporiadať so zvesenými plecami. Je tam k dispozícii barbells, činky a závažia, ktoré nám pomáhajú. Tréning polež na "vytiskávání" týchto nástrojov a je najlepšie je robiť "po Francúzku", teda dvíhaním ich zozadu za hlavou. Záťaže držíme v takzvanom kladivovom Úchvyty. Vykonávajú sa v sede, v stoji alebo v ľahu.

Samozrejme, že nemusíme chodiť do posilňovne, aby sme ramená krásne vycvičili. Závažia a činky, môžeme mať predsa vlastné, aby nám poslúžili pre domáce tréning. Najjednoduchšie cvičenie vykonáme v stoji, držaním záťaže v rukách obrátených chrbtom dlane nadol. Ruky sú ohnuté, lakte priliehajú k telu. Závažie na zmenu podnášíme (do pravého uhla v lakti) a obnižujeme. Pamätajme, aby sme rovnomerne dýchali a zároveň napínal triceps.

Ak si chceme zacvičiť bez nástrojov, zamerajme sa na kľučkách. Obvykle ženy nemajú rady cvičenia, ale stále je možné vykonávať ich upravenú verziu. Kľukatá budú ľahšie, ak miesto opieranie váhy tela na prstoch nôh, kľakneme si a podnes nohy hore, skřížením je so sebou (pamätajme o tom, aby sme cvičenie vykonávali na podložke, inak budú cviky bolestné). Kľučky tiež cvičíme tak, že sa opierame o stenu a udržiavame medzi stenou a telom dosť veľkú medzeru. Táto zmena nám zároveň umožní vyrysovať svaly stehien a lýtok.


 

Strava na rovine spolu s cvičením

Aby naša koža bola viac pevná a pružná a tréning priniesol rýchlejšie výsledky, zmeňme stravu. Živočíšne tuky zámeny rastlinné tuky (dobrej kvality oleja, orechy, semená). Výnimkou nech tu sú morské ryby (losos, sleď), ktoré obsahujú cenné mastné kyseliny, ktoré majú významný vplyv na stav kože. Jedzme tiež veľa potravín s vitamínmi C a E a s obsahujúce síru. Náležite hydratujte organizmus. Najlepšie bude pitná prírodná minerálna voda a biely a zelený čaj bez cukru.