Jedzte ryby, pretože to stojí za to

Jedzte ryby, pretože to stojí za to

Všetci vieme, že by sme mali jesť ryby. Prečo? Pretože hovoria, že ryba má vplyv na všetko. Ale čo to presne znamená a čím sú slávne kyseliny omega-3?

Zdravšie srdce

Prevaha rybieho mäsa nad ostatným spočíva na tom, že obsahuje nenasýtené mastné kyseliny a nie tak ako zvyšok - nasýtené. Nasýtené tuky přizpívají k rozvoju vysokého tlaku a aterosklerózy a vo výsledku približujú perspektívu chorôb srdca a iných ťažkých chorôb obehovej sústavy.

Nenasýtené mastné kyseliny sú zase zbrane v boji proti týmto chorobám. Za najcennejšie kyseliny v rybách sa považujú kyseliny zo skupiny omega-3. Sú to hlavne kyseliny eikosapentaenová a dokosahexaenová. Ich pravidelné spožívání umožňuje obnížení koncentrácie cholesterolu. Zabraňuje hromadeniu plakov vo svetle tepien, a tým bráni hypertenziu, trombóze a ischemickej chorobe srdca.

Lepšia práca mozgu a menšie ryziko depresiou

Vymenené mastné kyseliny majú vplyv na nervový systém - vyživujú mozog a vzmocňují sústredenie. Preto v priebehu zväčšené intelektuálnej záťaže (napr. Počas učenia) sa odporúča jesť 2-3x týždenne hrubé morské ryby. Kyseliny omega-3 pomáhajú tiež zabraňovať depresii a zmenšujú nervové napätie. Týmto funkciám napomáha tiež prítomnosť vitamínu D. Keď nás dopadá zlý humor, môžeme siahnuť aj pre sladkovodné chudobné ryby, ktoré nám dodávajú napomáhajúce vitamíny zo skupiny B.

 Krajšia pokožka a lepší zrak

Okrem vitamínu D nám tučné ryby dodávajú aj vitamín A a E. Ak k tomu pridáme už spomínanou omega-3, môžeme hovoriť o veľmi pozitívnom vplyve rybieho mäsa na fungovanie očí a na kvalitu pleti. Spomínané vitamíny pôsobia proti starnutiu, dobročinné tuky vyživujú pokožku a zrak uzýskává vďaka zložkám zabraňujúcim makulárnej degenerácii a šeroslepote.