Ako sa efektívne motivovať k cvičeniu?

Ako sa efektívne motivovať k cvičeniu?

Chcete začať cvičiť, ale neviete v sebe nájsť motiváciu potrebnú k tréningu? Predstavujeme vám niekoľko jednoduchých trikov na jej doplnenie!

Motivácia prichádza a odchádza, a celý kľúč k úspešným tréningom sa skrýva v systematickosti. Ako teda v sebe prebudiť motiváciu a udržať ju na takej úrovni, aby sme sa bez väčších problémov dostali do formy a získali peknú postavu? Tu sú naše odporúčania:

1. Investujte do tréningov

Nič tak nemotivuje k cvičeniu, ako keď ... na ne vyhodíme ťažko zarobené peniaze. Ak chceme mať istotu, že budeme cvičiť, ale, žiaľ, naša úroveň motivácie je prekvapivo nízka, kúpme si časovo ohraničený vstup do posilňovne alebo využime služby súkromného trénera. Dobré je tiež zaobstarať si profesionálne náradie na cvičenie. Je tiež veľmi pravdepodobné, že peniaze vyčlenené na cvičenie nás budú motivovať k tomu, aby sme nevynechali žiadny tréning, za ktorý sme predsa toľko zaplatili.

2. Vyznačte si cieľ

Predtým, než začneme trénovať, dôkladnejšie porozmýšľajme, prečo to vlastne robíme. Po zodpovedaní tejto kľúčovej otázky sa pokúsme v našej fantázii predstaviť si chvíľu, keď sa nám podarí dosiahnuť plánovaný cieľ. Oplatí sa tiež zapísať si náš cieľ a s ním súvisiace pocity a pripomenúť si ich vo chvíľach, keď nás motivácia bude pomaly opúšťať.

3. Pozvite k cvičeniu aj kamarátov

Nič tak nemotivuje k cvičeniu ako príjemná spoločnosť. Vtedy sa aj náročný tréning stáva ľahším a zvyčajne si ho vtedy len tak ľahko nedarujeme. Ak nám teda záleží na efektívnom spaľovaní prebytočných kalórií alebo na úprave postavy, pamätajme, že je dobré na spoločný fitness alebo do posilňovne stiahnuť aspoň jedného známeho.

4. Zapnite si hudbu

Motivujúce účinky hudby na organizmus sa potvrdili aj vedecky. Preto ak zo seba nedokážeme dostať dosť sily na to, aby sme sa vybrali do posilňovne alebo si šli zabehať, je dobré zapnúť si motivujúci mix hudby, najlepšie s rovnakom motivujúcim textom, aký určite nájdeme aj na internete.