Ako cvičiť bez vychádzania z domu?

Ako cvičiť bez vychádzania z domu?

Nadišla móda zdravého stravovania a športovania. V boji o peknú postavu si ženy často vyberajú fitnes. Ako cvičiť v dome?

V dnešnom rýchlom svete vždy nemáme čas chodiť na profesionálne tréningy. Máme povinnosť prísť na cvičenie o určitej hodine, čo sa spája s potrebou cesty na miesto cvičenia a z neho. Preto niekedy vynechávame tréning - z dôvodu únavy alebo nedostatku času. Môžeme však cvičiť doma!

Ako to urobiť? Môžeme využiť videá s cvičeniami, ktoré nájdeme na internete alebo si jednoducho vytvoriť plán cvičení na ďalšie dni. Dôležitá je systematika – na cvičenie doma už nemôžete mať žiadne výhovorky! Nakoniec aj tak ušetríme čas aj peniaze.

Aké cvičenia môžeme cvičiť?

1. Najlepšie je začať od cvičení rozťahujúcich všetky časti tela. Sústreďme sa najviac na ruky a na nohy, kde je mnoho typov svalov. Ak sa pripravíme na cvičenie, zmenšíme riziko výskytu bolestných svalových horúčok.

2. Zamyslime sa, či je naším cieľom kompletné zlepšenie kondície, alebo chceme popracovať nad konkrétnymi časťami tela – vtedy sa musíme sústrediť hlavne na ne. Tu sú cvičenia ako príklady:

- BRUCHO: najlepším cvičením na posilnenie brucha je takzvaná "Weiderova šestka". Cvičenia majú trvať 25 minút a musia nasledovať bezprostredne po sebe – celá šestka jedno po druhom a potom odznova.

- ZADOK: aby ste ho pekne vytvarovali, cvičte tradičné drepy alebo drepy na jednej nohe. Ľahnite si na plecia, zohnite nohy v kolenách, zdvihnite plecia a napnite svaly zadku (vydržíme 5 sekúnd a cvičenie opakujeme 15-krát po 1 sérii, pričom cieľom je vykonať 5 až 10 sérií), potom sa prevráťte na brucho a v ľahu s rukami pod bradou zdvíhajte narovnané nohy, pričom sa snažte udržať ich vo vzduchu aspoň 5 sekúnd (vykonajte 5 až 10 sérií, v každej po 15 cvičení).

- HRUĎ: aby ste mali pevné poprsie, musíte posilniť svalstvo - robte kľuky pre ženy, spínajme ruky ako pri modlitbe a z celej sily sa o ne opierajme (cvičenie zopakujme 30-krát), robme takzvané "motýliky" a pri cvičení používajme činky.

- KRÁSNE NOHY: robte drepy, nožničky, polnožničky, výpady, stavajte sa na prsty a hojdajte sa (najlepšie so závažím).

- RUKY: ny cvičenie rúk je najlepšie používať činky, robiť zhyby (mužské aj ženské) a zdvíhať napnuté ramená (dlaňami nahor a prstami smerom ku krku) v sériách po 10, ako keby sme bojovali s veľkým odporom.