Aerobik či posilňovňa – čo si vybrať?

Aerobik či posilňovňa – čo si vybrať?

Ak nám nestačí jogging, jazda na bicykli či iná forma individuálnej fyzickej rekreácie, je dobré sa zamyslieť nad profesionálnejším prístupom k starostlivosti o kondíciu.

Aerobik je skvelý, pokiaľ ide o zlepšenie celkovej fyzickej kondície – dynamické cvičenia urýchľujú prácu srdca, podporujú dýchací a krvný systém. Cvičenie v skupine pod dohľadom trénera má okrem toho motivačný význam. Počas hodiny intenzívneho tréningu sa dá spáliť dokonca až 300-400 kalórií.

Okrem nepochybných výhod má však aerobik aj svoje nevýhody. Najlepšie výsledky formovania postavy je možné vidieť na začiatku, časom si však organizmus zvykne na námahu a pomalšie spaľuje tukovú vrstvu. Okrem toho koordinované cvičenie – rovnaké cviky, ktoré robí celá skupina – nám nedovoľuje venovať dostatok času na formovanie jednotlivých častí tela. Každý má inú telesnú konštrukciu a mal by klásť dôraz na individuálne na seba prispôsobené tréningy, aby získal čo najlepšie výsledky.
 

A tu bude ideálna posilňovňa. Trénerom starostlivo zostavený súbor cvičení nám umožní sústrediť sa na partie, ktoré nás zaujímajú, a tiež rozvíjať zvyčajne nepoužívané svalstvo, a priaznivý postoj celého tela (napríklad svaly pliec). Okrem toho, práca so záťažou má tú ďalšiu výhodu, že stále môžeme zdvíhať svoju latku pridávaním hmotnosti alebo zvyšovaním počtu opakovaní, čím organizmu vytýčime stále nový cieľ. Vývoj svalovej hmoty prispieva k zlepšeniu metabolizmu, a tým k lepšiemu spaľovaniu tukov.

Silový tréning tiež podporuje spevnenie pokožky, keď telo po počiatočnom zbavení sa prebytočných kíl stráca pružnosť. Okrem toho sa nemusíme prispôsobovať skupine a môžeme si zorganizovať svoje cvičenia v čase, ktorý vyhovuje nám.

Aerobik nám zaisťuje rýchlu počiatočnú stratu hmotnosti a všeobecné zlepšenie kondície, avšak pre získanie trvalých efektov a uspokojivé formovanie postavy je nevyhnutné doplniť tréning správne zvolenou sústavu silových cvičení.